Berlingske Business

Lederen skal interessere sig for primadonnaen

717137740.jpg
/Arkiv/

I sidste uges dilemma, der har været til afstemning på business.dk, var lederen Niels i tvivl om, hvad han skulle stille op med sin superdygtige og hårdtarbejdende medarbejder, Søren, som kun vil påtage sig de spændende opgaver og ikke tøver med at kritisere Niels’ dispositioner. Niels vil kun meget vanskeligt kunne undvære sin erfarne medarbejder, men han ved også, at Søren er blevet en belastning for både teamet og ham selv.

Niels kan ikke vide, hvad der ligger bag Sørens adfærd, siger ledelsesrådgiver hos Lederne Bjarne Henning Jensen. Han mener derfor, at Niels bør være nysgerrig på, om Søren har nogle pointer omkring hans ledelse, som også teamet er enige i.

566369647.jpg

»Det er ikke til at vide, om Søren er en kræsen medarbejder, eller om hans adfærd måske afspejler nogle mangler i Niels’ ledelsesstil. Niels bør derfor interessere sig for, hvad der ligger til grund for Sørens opførsel og afklare, om han har en medarbejder, der for eksempel blot savner udfordringer og retning«, siger Bjarne Henning Jensen.

Han anbefaler derfor løsning nummer 3, hvor Niels kalder teamet til møde med emner som samarbejde og arbejdsfordeling på dagsordenen.

»Viser det sig, at Søren ikke rigtigt vil samarbejde, må Niels enten hjælpe ham videre til et andet job eller sikre sig, at Søren fokuserer på områder, hvor han bidrager mest, men stadig også få ham til at se en interesse i at være del af en velfungerende afdeling«, siger Bjarne Henning Jensen.

226385674.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen