Berlingske Business

Ledere støtter hinanden

Selv om hver femte i en lederrolle føler sig ensom, oplever langt de fleste, at der er god støtte at hente hos lederkollegerne.

Lederskab handler ikke kun om at komme til tops ved at have rundsave på albuerne og ved måske at træde på andre på vejen mod toppen, selv om konkurrencen om lederposterne kan være knivskarp.

Mere end hver anden leder, nemlig 53 procent, oplever nemlig, at de og deres lederkolleger i enten høj eller meget høj grad støtter hinanden. Det viser en undersøgelse fra Ledernes Hovedorganisation, skriver magasinet Lederne.

Imens er det kun lidt mere end hver tiende, som kun i ringe grad oplever, at lederkollegerne støtter hinanden, og kun to procent har et arbejdsliv, hvor de slet ikke oplever at lederne er yder hinanden støtte. Stort set samme tal gælder, når det handler om kommunikationen i ledergruppen. Her oplever 55 procent, at kommunikationen er positiv og konstruktiv, mens det igen er sammenlagt 13 procent, der har dårlige erfaringer på det felt.

At det i overvejende grad er gode oplevelser, lederne  har med såvel støtte og kommunikation, glæder arbejdsmiljøkonsulent i Ledernes Hovedorganisation Signe Tønnesen.
 
- Det er vigtigt for lederens eget arbejdsmiljø, at man har støtte og en åben og konstruktiv kommunikation med sine lederkolleger. Udover at det kommer lederen til gode, er det også godt for virksomheden, at der i ledergruppen er højt til loftet og rum til at komme med idéer og sige, hvad man mener, siger Signe Tønnesen til Lederne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen