Berlingske Business

Ledelsen skal med i bestyrelsen

Ledelsen skal med i bestyrelsen - 4
Foto:

Hans-Kristian Højsgaard, 50 år og topchef for Timex Group, er efter en lang, international karriere ikke i tvivl. Direktionen skal være med i bestyrelsen for at bidrage med driften.

Den internationale erfaring
Som bestyrelsesformand for det børsnoterede Timex Group India Ltd., det schweiziske Sequel AG i Schweiz, det italienske Giorgio Galli Design Lab i Milano har Hans-Kristian Højsgaard i sjælden grad fået indsigt i internationalt bestyrelsesarbejde.

“Det er både spændende og udfordrende. Man kunne i bestyrelsessammenhænge både ønske sig, at flere danskere fik denne mulighed, samtidig med at flere danske virksomheder i højere grad ville gå efter at globalisere deres bestyrelser. Alt for få har indarbejdet denne form for diversitet. Det har vi i Timex Group med amerikanere, nordmænd, en hollænder og en dansker, og det giver et andet, markedsmæssigt udsyn. Det indebærer også, at vi holder bestyrelsesmøder uden for USA, så vi kan besøge dele af koncernen rundt om i verden.”

“Det er i dag ikke nok at have en tantebestyrelse og træffe beslutninger rundt om bestyrelsesbordet. Sommetider må man ud og møde den virkelige verden. Det bliver ens horisont næppe mindre af,” siger Hans-Kristian Højsgaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen