Berlingske Business

»Ledelse skal ned på jorden«

22BUSLars-Liebst.jpg
Lars Liebst, Tivolis topchef – er med til at udvikle ledelsesdogmerne. Foto Thomas Lekfeldt

Dogmerne er lige til og forståelige. Det er en god måde at fokusere på, når det gælder ledelse, fremhæver adm. direktør i Tivoli, Lars Liebst.

Der er masser af tykke bøger om ledelse, og man kan holde store foredrag om emnet, men det er godt at få skraldet det hele af og få det kogt ned til nogle enkelte principper, man kan bruge.

Sådan lyder det fra adm. direktør i Tivoli Lars Liebst. Han er en af de topledere fra det private erhvervsliv, som er med til at udvikle dogmerne for dansk ledelse, og han mener, at de fem punkter vil kunne bruges i den daglige ledelse hos virksomhederne.

»Det er godt at have ambitioner som leder, og man vil altid kunne blive bedre. Det her bliver enkelt og lige til og forståeligt. Det er en god måde at fokusere på, når det gælder ledelse,« siger Lars Liebst, der erkender, at nogle af dogmebegreberne ved første øjekast kan virke luftige.

Indspark i en debat

Eksempelvis at »vi hylder ordentlighed« og at »vi tror på involvering«.

»Det skal være et indspark til en debat i virksomhederne. Vi lever i en stadig mere kompleks verden, og vi forsøger at få den lidt ned på jorden. Vi håber, at dogmerne vil brede sig til resten af erhvervslivet. Det er bare at gå i gang,« siger Lars Liebst.

Han fremhæver, at hos Tivoli er der 2.000 ansatte.

De arbejder allerede i dag ud fra enkelthed i ledelse og håber, at kunne arbejde endnu videre med det via dogmerne.

leder

»I Tivoli arbejder vi eksempelvis ud fra, at alle medarbejdere har et selvstændigt ansvar for en diameter på tre meter. Hvis der ligger noget skrald eller andet, samler man det op. Og hvis der er en opgave, man ikke kan klare, skal man hurtigt melde det videre. Det er en måde at skalere tingene ned på. Vores udfordring er, at vi har mange medarbejdere med forskellig uddannelse, etnicitet og kultur,« siger Lars Liebst.

»Når vi går fra det luftige til det konkrete, handler det meget om kommunikation. Vi skal sørge for, at vores budskaber bliver forstået på samme måde. Når vi ser på vores virksomhed, skal vi gøre det udefra og ind. Vi skal sørge for, at vores gæster altid føler sig glade, når de kommer,« siger Lars Liebst.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen