Berlingske Business

Ledelse foregår bedst i øjenhøjde

Louise
Louise bor i München, men arbejder i en dansk virksomhed, som til tider føles langt væk. Hvad skal hun gøre? Foto: Iris

Sidste uges dilemma handlede om Louise, der leder en salgsafdeling på distancen. Hun får mistanke om, at det kniber med trivslen i afdelingen pga. for stort arbejdspres, men hun er ikke sikker i sin sag og i tvivl om, hvad hun skal gøre.

Ledelse foregår bedst i øjenhøjde, siger ledelsesrådgiver hos Lederne, Helle Bruun Madsen, der derfor anbefaler løsning 2, der handler om, at Louise finder en anledning til fysisk at arbejde sammen med sine medarbejdere.

»Så længe, Louise ikke ved, om der er et reelt problem med trivslen, står hun sig bedst ved at stikke en finger i jorden, inden hun evt. griber til handling,« siger Helle Bruun Madsen.

I første omgang handler det om at Louise er synlig og tilgængelig og forsøger at fornemme, hvordan medarbejderne har det, tilføjer ledelsesrådgiveren.

»På den måde kan hun få en god fornemmelse af trivslen i det daglige. Samtidig har hun mulighed for at holde individuelle møder, hvor hun stiller spørgsmål til, hvordan de enkelte medarbejdere har det. Det kan give hende et grundlag at handle yderligere på,« lyder det fra Helle Bruun Madsen.

582232090.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen