Berlingske Business

Lakridsproducent årets bedste vækstvirksomhed

29BUSpris.jpg
Koncernchef og chefredaktør Lisbeth Knudsen, Berlingske, overrækker vækstprisen til Johan Bülow, der har skabt en stor succces på det danske hjemmemarked med sine lakridsser. Foto: Nils Meilvang

Der var prisregn, da Entrepreneur of the Year sluttede torsdag aften med kåring af Haldor Topsøe A/S som landsvinder.

Vi hører altid, at vækstvirksomheder skal gå ud på verdensmarkedet med det samme, hvis de vil vokse sig store og skabe succes. Men det behøver ikke altid være tilfældet.

Johan Bülov, den bornholmske iværksætter, der efterhånden er berømt i hele Danmark for sine lakridser, har skabt sin succes ved salg på hjemmemarkedet.

Succesen har været så stor, at han torsdag aften ved en prisfest i Bella Center i København fik tildelt vækstprisen i EY Entrepreneur of the Year, hvor Haldor Topsøe A/S i øvrigt blev landsvinder.

29BBMtopsøe-Bjerne.jpg

»Her er tale om en entreprenør, der aldrig har ladet sig slå ud af modgang, men som har ført sine egne erfaringer ud i praktisk anvendelse og gjort sig selv og sin virksomhed stærkere,« sagde Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media, chefredaktør på Berlingske og medlem af den nationale jury, da hun overrakte prisen til Johan Bülow.

Konkurrencen afvikles i et partnerskab mellem EY Ernst & Young, Berlingske og Dansk Erhverv.

»Bag årets vinder gemmer sig en entreprenør, der – mens andre børn drømte sig til en karriere som brandmand eller frisør – allerede dengang så sig selv som iværksætter. Med en bemærkelsesværdig innovationskraft og konstant fokus på kvalitet har entreprenøren evnet – ikke alene at få hul igennem til markedet – men også at slå konkurrenterne i sin egen niche,« tilføjede hun.

Cleantech-pris til Velux

Foruden vækstprisen blev der ved aftenens prisfest uddelt specialpriser inden for kategorierne cleantech, globalisering, innovation, lifescience, og startup, ligesom der blev plads til en ærespris.

Cleantech-prisen blev vundet af Velux for virksomhedens evne til hele tiden at løfte barren for energieffektivitet.

01busTopsoe.jpg

Globaliseringsprisen gik til Haldor Topsøe A/S, der også blev landsvinder. Globaliseringsprisen får virksomheden, fordi den er verdensførende inden for højteknologiske katalysatorer og den teknologi, der optimerer processerne i brugen af dem.

Ærespris til Ecco

Innovationsprisen gik til virksomheden Danish Commodities, fordi den investerer massivt i udvikling af nye medarbejdere og nye forretningsmodeller

TrustPilot, der samler brugernes net-anmeldelser af indkøbte varer, modtog start-up-prisen, mens Epitherapeutics kunne træde op på sejrsskamlen i Lifescience-kategorien for virksomhedens evne til at sætte milepæle inden for udviklingen af kræftmedicin.

Endelig modtog Ecco Sko, der har skabt vækst i generationer og år efter år demonstrerer værdien af de familieejede virksomheder, den nyindstiftede ærespris.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen