Berlingske Business
11:09Tyske investorers tillid skuffer i oktober

Kend dine ønsker

Jeg kan godt lide at have fingrene nede i implementeringen, for at sikre at virksomhederne har planlagt markedsføringen.



Ordene

kommer fra Inger Billund, der siden 1993 har været selvstændig indenfor strategi og implementering indenfor salg og marketing. Sideløbende

er hun kursusleder og underviser på åbne kurser - primært markedsført af Dansk Markedsføringsforbund

- og interne kurser, der er målrettet den enkelte virksomhed.



Inger Billund foretrækker at komme ind i processen

før reklamebureauet kommer på.



For hvis virksomheden ikke har gjort sig klart, hvad de vil, så er det umuligt

for reklamebureauet at få kommunikeret noget igennem.



- Det handler om at vide, ikke bare at tro. De virksomheder, der

ikke har sat markedsføringen i systematik kan stå med et færdigt produkt og sige: Nårh hvad så? Derfor

er mit job at lære virksomhederne, at de skal have ind under huden, at de skal have planlægningen på plads, konstaterer

Inger Billund.

Hvem er kærester

Hendes kunder er fra mange forskellige brancher og opgaverne tager udgangspunkt i

målrettet Business to Business, Business to Consumer og virksomheder, der arbejder med salg- og markedsføring overfor

begge målgrupper.



Inger Billund er uddannet H.D. i afsætning fra 1982 og har tidligere været produkt- og marketingchef

i dagligvareindustrien - og har arbejdet som projektleder i et ventureselskab.



- Det handler i bund og grund om at have en reel

dialog med kunderne og arbejde for at gøre dine mellemhandlere til "kærester", siger Inger Billund.



Den

interne markedsføring er vigtig. Og det er ikke af ond vilje virksomhederne ikke får kommunikeret f.eks markedsføringstiltag

ud til de ansatte.



Man nåede det bare ikke lige.



- Det nytter ikke, at man ringer til et forsikringsselskab og telefondamen ikke

kender til det brev, kunderne lige har fået. Eller man sidder til en middag og siger til en kontordame: Det er vel nok en sjov

tv-reklame I har kørende. Og hun ikke aner noget om det. Virksomhederne skal huske, at deres egne medarbejdere, er de allerbedste

ambassadører. De vil gerne prale af deres virksomhed. Hvis de altså ved, hvad der sker, fastslår Inger Billund,

der ofte fysisk sidder ude i virksomhederne i en periode.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen