Berlingske Business

Karsten Ree slipper tøjlerne i livsværk: Sønnen tager over

Ree
Foto:

Den ældste søn i Ree-familien, Christian Ree, overtager ledelsen af faderens holdingselskaber, der er bygget på formuen fra salget af Den Blå Avis.

Det er blevet tid til generationsskifte i Karsten Rees milliardforretning.

Den 69-årige rigmand, der fik konstateret kræft i foråret, overlader nu ledelse af sine holdingsselskaber til sin ældste søn Christian Ree.

Det skriver dagbladet Børsen.

»Det er vel noget, man skal gøre på et tidspunkt, og når jeg så også har lidt sygdom, der driller, så er det så meget desto mere et incitament til at tage den lidt med ro,« siger Karsten Ree til avisen.

Formelt har Karsten Ree fortsat de afgørende stemmer i virksomheden. Men driften og udvælgelsen af de selskaber, som selskaberne skal investere i, skal den 32-årige Christian Ree fremover stå for.

Han har netop været i Schweiz, hvor han har underskrevet en købsaftale på ventureselskabet No Tool System, der laver samlesystemer til alt fra kontormøbler til køkkenelementer.

Karsten Ree har foruden Christian børnene Rikke, 42 år, Oliver, 21 år og William, 19 år.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen