Berlingske Business

»Jeg skal fremstå som en person, der kan stå i spidsen for organisationen og lede«

Billede
Formand for CBS-students, Daniel Skov Andersen

Fremtoning er altafgørende for karrieren, hvis man vil til tops. Det mener både formand for elevorganisationen CBS Students Daniel Skov Andersen og tidligere topdirektør Kirsten Drejer. Derfor forbereder de sig begge til fingerspidserne.

»Hvis jeg vil have folk med mig, skal jeg fremstå som en person, der kan stå i spidsen for organisationen og lede.«

Sådan sammenfatter 22-årige Daniel Skov Andersen nødvendigheden af, at han fremstår selvsikker, når han taler foran mange mennesker som formand for elevorganisationen CBS Students på Copenhagen Business School, CBS.

Det oplevede han, da han opstillede til formandskabet og skulle »sælge sig selv«.

23BUSPix2-Daniel-Skov-Ander.jpg

Siden har han holdt tale for op til 2.200 mennesker i sit virke som formand.

Formandsrollen er ansigtet udadtil, og hvis tilhørerne ikke kan lide ham eller har tillid til det, han siger, tror de ikke på elevorganisationen, påpeger Daniel Skov Andersen.

Tidligere topchef i biotechvirksomheden Symphogen Kirsten Drejer er enig.

En selvsikker præsentation er vigtig for karrieren fremadrettet, understreger hun.

Både når der skulle indsamles kapital til virksomheden og i rollen som leder for Symphogens ansatte, oplevede hun nødvendigheden af at være i stand til at vise, at »hun havde forstand på det, hun talte om«, som Kirsten Drejer selv formulerer det.

Billede

Det handler ikke kun om indhold i fremlæggelsen. Fremtoning er altafgørende for tilhørernes opfattelse af præsentationen.

»Det nytter ikke, at du står og mumler. Der skal være en rød snor gennem præsentationen, og det er vigtigt at tale med overbevisning i stemmen,« understreger Kirsten Drejer.

Det er de samme egenskaber, den tidligere topchef kigger efter, når andre præsenterer noget for hende.

»Hvis de ikke får mig til at tro på, at de kan stå i spidsen, er jeg ligeglad med projektet,« konkluderer hun.

Billede

Derfor har Kirsten Drejer altid forberedt sine oplæg grundigt i forvejen:

»Øvelse gør mester. Man skal ikke øve sig foran tilhørerne.«

Det kan Daniel Skov Andersen nikke genkendende til.

»Jeg har arbejdet meget med min fremtoning, når jeg præsenterer,« siger han og henviser til en vigtig tale, hvor bl.a. en minister var blandt tilhørerne. Da øvede Daniel Skov Andersen sig i adskillige timer over flere dage.

»Hvis jeg er velforberedt og tænker over, hvordan jeg præsenterer mit budskab, har jeg mere overskud, når jeg er ’på’,« siger Daniel Skov Andersen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen