Berlingske Business

Intranet kan blive en sovepude

Det kom bag på ledelsen, at medarbejderne savnede mere kommunikation, for intranettet BioNet oplyser om alt fra fødselsdage til nyansættelser.

En skærm er fin at læse informationer på – hvis altså ikke man vil læse ansigtsudtrykkene bag det, der står, spørge ind til nogle ting eller kommentere på det.

En af BioMar-ledelsens store erfaringer fra teambuilding-dagen var, at medarbejderne efterspørger en højere grad af kommunikation om, hvad der foregår på beslutningsgangene, og hvor virksomheden er på vej hen.

- Vi har en stor kommunikationsgrad, fordi vores intranet BioNet sender mange informationer af sted. Men det, vi erfarede på teambuildingkurset, var, at det ikke er nok. De ansatte savner at få mere at vide, og at få det at vide fra ledelsens egen mund. Ikke kun fra et intranet,« siger logistikchef på BioMar, Berthel Vestergaard.

Direktør i BioMar, Lars Rahbæk, har tænkt over, at kommunikation og information ikke er det samme. Kommunikation er, når der er plads til at tale tilbage til den, der giver informationen, og det er dét, medarbejderne mangler.

- Da vi lukkede virksomheden Dana Feed i Horsens, gik der mange kræfter med det, og en af de første ting, der lider under sådan en proces, er kommunikationen. Vi har forsømt at involvere alle i, hvad der skete, fordi tingene er gået stærkt,« siger han.

Frihed og god kontakt

Netop derfor er både Lars Rahbæk og Berthel Vestergaard glade for, at der nu er kommet stor fokus på kommunikationen i BioMar, og ledelsen vil arbejde på at blive mere synlig.

Alene arbejdet med at stable teambuildingskurset på benene var sundt for forholdet mellem ledelsen og medarbejdere. Lagerassistent Heinz Pagh Kjærsgaard, som også sidder med i samarbejdsudvalget, var med i planlægningen af kurset:

- Dét, der er kendetegnende for BioMar, er, at vi har frihed under ansvar. Det kan jeg godt lide. Der er ingen, der kommer og blander sig. Men det er nu også rart at have kontakt til ledelsen og de andre afdelinger, og her nød jeg meget at være med i arbejdsgruppen bag teambuildingskurset. At være med til at bestille hotellet og have en føling med, hvad der foregår. Det lærte mig meget, siger han.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen