Berlingske Business

Ideen med GetAhead

Netværket GetAhead har eksisteret i cirka halvandet år. Grundlæggerne Gunnar Sumberg og Jan Nørgaards ide var at etablere et netværk af erfarne civiløkonomer med det ene formål at skaffe arbejde til dets medlemmer. I dag har godt 33 procent af foreningens medlemmer fået jobs - præcis 26.

I gennemsnit er der 20-35 aktive medlemmer i netværket.

- Cirka 80 procent af alle job, der besættes bliver ikke annonceret. Derfor kontakter vores medlemmer virksomhederne for at finde disse jobs. Medlemmerne bliver som oftest positivt modtaget. Direktøren eller den personaleansvarlige lytter nysgerrigt til, at vi kan tilbyde dem en nem og gratis måde at finde erfarne kandidater til en potentiel stilling eller projektarbejde de skal have besat, siger en af idemændene Jan Nørgaard.

Det bærende element i GetAhead er, at alle medlemmer er aktive i netværket. Og de skal arbejder ikke kun for sig selv, men for hinanden. Det vil sige, at når der tales med en virksomhed, der har en stilling, får alle i netværket besked om den. Og når et medlem er et et introduktionsmøde med en virksomhed, så er det ikke det enkelte medlem, men netværket der præsenteres og promoveres.

GetAhead får ingen penge fra det offentlige og arbejder ikke sammen med nogle offentlige institutioner. Den eneste aftale er, at Civiløkonomernes A-kasse, CA, hver tredje-fjerde måned sender brev ud til medlemmerne om, at netværket findes.nika

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen