Berlingske Business

Ideen med GetAhead

Netværket GetAhead har eksisteret i cirka halvandet år. Grundlæggerne Gunnar Sumberg og Jan Nørgaards ide var at etablere et netværk af erfarne civiløkonomer med det ene formål at skaffe arbejde til dets medlemmer. I dag har godt 33 procent af foreningens medlemmer fået jobs - præcis 26.

I gennemsnit er der 20-35 aktive medlemmer i netværket.

- Cirka 80 procent af alle job, der besættes bliver ikke annonceret. Derfor kontakter vores medlemmer virksomhederne for at finde disse jobs. Medlemmerne bliver som oftest positivt modtaget. Direktøren eller den personaleansvarlige lytter nysgerrigt til, at vi kan tilbyde dem en nem og gratis måde at finde erfarne kandidater til en potentiel stilling eller projektarbejde de skal have besat, siger en af idemændene Jan Nørgaard.

Det bærende element i GetAhead er, at alle medlemmer er aktive i netværket. Og de skal arbejder ikke kun for sig selv, men for hinanden. Det vil sige, at når der tales med en virksomhed, der har en stilling, får alle i netværket besked om den. Og når et medlem er et et introduktionsmøde med en virksomhed, så er det ikke det enkelte medlem, men netværket der præsenteres og promoveres.

GetAhead får ingen penge fra det offentlige og arbejder ikke sammen med nogle offentlige institutioner. Den eneste aftale er, at Civiløkonomernes A-kasse, CA, hver tredje-fjerde måned sender brev ud til medlemmerne om, at netværket findes.nika

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen