Berlingske Business

Hvor meget skal en ny medarbejder coaches?

PIX-Feedback
ARKIVFOTO. Foto:

Hvad ville du gøre som leder, hvis en ung, uerfaren medarbejder - efter din mening - kræver ekstraordinær meget coaching? Deltag i Ugens Dilemma.

Du er mellemleder i et analysebureau. For nylig ansatte du afdelingens yngste medarbejder, Markus, der er helt nyuddannet. Ved tremåneders-samtalen gav Markus udtryk for, at han er frustreret og ikke føler, at han får nok feedback.

Det kom bag på dig, for du synes, at du gør meget ud af at give medarbejderne feedback. Du holder statusmøder hver 14. dag og halvårlige individuelle samtaler med medarbejderne, hvor tilbagemeldinger og ris og ros står højt på dagsordenen.

Markus har været igennem et opstartsforløb på bureauet om rollen som konsulent, og du har selv taget dig tid til sparre lidt med ham i ny og næ. Derudover har du tilknyttet en af de mere erfarne medarbejdere til Markus, så han kan få råd og vejledning om arbejdsopgaverne.

Du er med på, at Markus som ny medarbejder skal have lidt mere opmærksomhed end kollegerne. Og du forstår, at han er optaget af at klare sig godt. Men du synes også, at han kræver lovlig meget opmærksomhed. Dine dage er oftest fyldt op med møder og kundebesøg, og du har svært ved at se, hvordan du skal finde tiden til mere feedback på Markus’ arbejde, som der i øvrigt ikke er noget at udsætte på.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen