Berlingske Business

Hvor meget skal en ny medarbejder coaches?

PIX-Feedback
ARKIVFOTO. Foto:

Hvad ville du gøre som leder, hvis en ung, uerfaren medarbejder - efter din mening - kræver ekstraordinær meget coaching? Deltag i Ugens Dilemma.

Du er mellemleder i et analysebureau. For nylig ansatte du afdelingens yngste medarbejder, Markus, der er helt nyuddannet. Ved tremåneders-samtalen gav Markus udtryk for, at han er frustreret og ikke føler, at han får nok feedback.

Det kom bag på dig, for du synes, at du gør meget ud af at give medarbejderne feedback. Du holder statusmøder hver 14. dag og halvårlige individuelle samtaler med medarbejderne, hvor tilbagemeldinger og ris og ros står højt på dagsordenen.

Markus har været igennem et opstartsforløb på bureauet om rollen som konsulent, og du har selv taget dig tid til sparre lidt med ham i ny og næ. Derudover har du tilknyttet en af de mere erfarne medarbejdere til Markus, så han kan få råd og vejledning om arbejdsopgaverne.

Du er med på, at Markus som ny medarbejder skal have lidt mere opmærksomhed end kollegerne. Og du forstår, at han er optaget af at klare sig godt. Men du synes også, at han kræver lovlig meget opmærksomhed. Dine dage er oftest fyldt op med møder og kundebesøg, og du har svært ved at se, hvordan du skal finde tiden til mere feedback på Markus’ arbejde, som der i øvrigt ikke er noget at udsætte på.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen