Berlingske Business

Hvad gør du chef? Din sælger kører råddent

Young businessman in car

Hvad ville du gøre, hvis din kørende sælger fik klager over sin kørsel fra kunderne, samtidig med at han var årsagen til virksomhedens gode resultater. Deltag i ugens dilemma her.

René er salgschef med personaleansvar for 10 kørende sælgere, der hver dag kører landevejene tynde på vej til kundebesøg rundt omkring i landet.

To af teamets sælgere får markant flere fartbøder end de andre. Men de to ligger også højt på listen over sælgere med gode resultater, så René har ikke for alvor talt med store bogstaver. Han har venligt og bestemt henstillet til, at alle i teamet overholder færdselsloven.

Direktøren i virksomheden har nu fået en klage fra en borger. I klagen er vedhæftet et foto af en af den ene af de pågældende sælgere i firmabilen med tydeligt logo. På billedet taler sælgeren i håndholdt mobiltelefon, og klageren beskriver, hvordan chaufføren i høj fart kørte forbi en skole i myldretiden, mens han talte i mobiltelefonen.

Direktøren er rasende. Forståeligt nok. Hun kræver, at der skal skrides ind, så klagen får konsekvenser for sælgeren. Men René har også sine resultater at tage hensyn til. Sælgeren, der er klaget over, er en betydelig del af grunden til, at salgsafdelingen opfylder sine mål.

Så hvad gør salgschefen nu?

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen