Berlingske Business

Her klarer de administrationen

Stadig flere opgaver i små og mellemstore virksomheder løses udenfor virksomheden.



Og det er ikke længere

bare produktionen, der outsources. Der fokuseres stadig mere på administrationen. Ligesom produktionsprocessen kan også

de administrative opgaver splittes op i delmængder og lægges ud, der hvor de gøres bedst og billigst.



Men

hvor bliver opgaverne af, når de bliver lagt ud ?



Et af de steder, hvor de tager imod, er hos KonElla-Gruppen i Vedbæk.



Her

udfører partnere og medarbejdere i gruppen Regnskabs- Telefon- og Flexservice. Men strategisk rådgivning og ledelse kan

også købes på time- eller dagsbasis. Så hedder det "outmanagement"



KonElla-Gruppen er stiftet

af Ella Rytkjær, der har en baggrund fra regnskabs- og forsikringsbranchen, Niels Chr. Nielsen, der i en årrække var

revisor i det nu opløste internationale revisionsfirma, Arthur Andersen & Co samt Rohan Bertelsen, der har en baggrund

fra ejendoms - reklame- og multimediebranchen. Deres samarbejde har fungeret i fem år.



I samarbejde med Matin Partners,

Peter Gjerding, der tager sig af kapitalfremskaffelse, ledelse og strategi, tilbyder de to partnere og deres stab ydelser med udgangspunkt

i KonElla Gruppens og Matin Partners domicil på Trørødgaard i Vedbæk. Her udgør kundekredsen af omkring

40 små og mellemstore virksomheder indenfor IT, biotek, service og handel det daglige omdrejningspunkt.

Bygger på

netværk

De primære ydelser hos KonElla Gruppen er Regnskabs-Telefon, og Flexservice. Flexservice tilbyder bl. a. sekretærservice,

oversættelser og telemarketing.



KonElla Gruppen er bygget op som en virksomhed, hvor de medarbejdere, KonElla Gruppen trækker

på, som hovedregel bliver speciel udvalgt i netværket.



- På den måske skaber vi en fleksibel organisation,

hvor alle er stærkt motiverede, forklarer Ella Rytkjær, der er KonElla Gruppens Adm. Direktør.



- Vi foretrækker

at lave kvalitetsservice, hvor vi sætter os grundigt ind i kundens arbejde, så vi kan betjene alle opkald professionelt,

forklarer Ella Rytkær. Det siger sig selv, at KonElla Gruppen på den baggrund ikke forsøger at konkurrere med de

mere discountprægede call-centre, som også bevæger sig på den administrative side af outsourcing-markedet.

Nye

regnskabsvaner

På regnskabssiden vil det for en del firmaer være lidt af en omstilling at skulle bruge en ekstern regnskabsfunktion.



KonElla

Gruppen kører efter en standardkontoplan og standardrutiner, som virksomheden skal tilpasse sig for at få en økonomisk

rationel løsning. Ofte føres regnskaber også på KonElla Gruppens egen server og i NavisionC5-systemet, som

mange mindre virksomheder benytter.



- Har man f. eks. 17 forskellige rabatordninger på sit salg, vil vi ofte foreslå

dem reduceret. Medarbejdere, der skal have afregnet interne udlæg, vil få det gjort månedsvis over lønnen

og ikke hver dag, når de kommer forbi med et kassebilag. Til gengæld leverer vi meget mere end den ene bogholder et lille

firma ofte har råd til at have og som ofte forventes at skulle kunne alt. Vi har alle kompetencer samlet hos os - lige fra bogføring

til likviditetsstyring og skatterådgivning, siger Niels Chr. Nielsen, der er direktør for KonElla Gruppens -Regnskabsservice.





regnskabssiden får hvert firma tilknyttet to konsulenter, så man altid kan tales med en, der kender virksomhedens sager.

Meget arbejde udføres ude hos kunderne - på bestemte i forvejen aftalte ugedage.

Timepriser fra 250 kr.

Priserne

varierer efter opgavernes omfang og indhold. På sekretærsiden starter de ved 225 kr. pr. time, på regnskabssiden

er 350 kr. pr. time udgangspunktet.



Som basis for at kunne tilbyde så bred en vifte af services for op til 40 kunder, er

det vigtigt at have sine IT-systemer i orden. Alt kommunikation foregår elektronisk. I den forbindelse har KonElla Gruppen udviklet

en hel del eget software for at kunne styre sine egne og kundernes forretninger.



Ella Rytkjær forventer, at der bliver

endnu mere vækst i hendes branche i de kommende år. Selv overvejer KonElla Gruppen at etablere sig med samarbejdspartnere

i Jylland.



- Vi kan se, at flere og flere firmaer foretrækker at få det administrative arbejde gjort eksternt Vi

kan tilbyde dem den fleksibilitet, de behøver. Kunderne kan i stedet koncentrere sig om det de er bedst til - nemlig at drive

den type forretning, de har valgt som deres kernekompetence, forklarer hun.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen