Berlingske Business

Headhunter æder endnu en konkurrent

Rekrutteringsbranchen er hårdt ramt af krisen, men Curia Management i Aalborg mener, at angreb er det bedste forsvar. Tidligere i år overtog de en konkurrent, og nu gentager de succesen.

Blot tre måneder efter overtagelsen af rekrutteringsaktiviteterne i C.V. Management overtager rekrutteringsvirksomheden Curia Management endnu en konkurrent i et marked, der lider under generel afmatning. Denne gang er det virksomheden New-Way Search & Selection, der står for skud. Siden 2005 har den været drevet af den ålborgensiske headhunter Jens Møller.

Direktøren i Aalborg-afdelingen af Curia Mannagement Torben Abildgaard forklarer, at overtagelsen er en nødvendighed i den stærkt øgede konkurrence der er mellem rekrutteringsfirmaerne.

- Der er fire gange så mange kandidater til stillingerne, og branchen bløder lige nu. Det er en meget strategisk beslutning, vi har taget med denne overtagelse, siger han.

Overtagelsen er ifølge de to direktører sket i fuld overensstemmelse i og med, at Jens Møller selv valgte Curia som fusionsemne.

- Vi har faktisk ikke ønsket at sælge til andre end Curia. De har en unik position i markedet, og jeg føler mig overbevist om, at vores kunder vil opleve det som en positiv udvikling at blive introduceret til Curias måde at arbejde på, siger Jens Møller.

Efter ønske fra Curia Management opretholder Jens Møller en aktiv tilknytning til Curia Management med henblik på at videreføre alle aktive kundeaftaler fra New-Way på optimal vis.

Konkurrenter

Torben Abilgaard forventer at overtagelsen af New Way styrker Curia Mannagement på flere områder. Selvom de to virksomheder har mødt hinanden flere gange i konkurrencesituationer har de været specialiseret i forskellige brancher.

- Fusionen giver adgang til en bredere kreds af kunder, og New Way har et godt netværk. For os handler det nu om at stå stærkt på kundesiden, så vi er klar, når markedssituationen vender, siger Torben Abildgaard.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen