Berlingske Business
For abonnenter

Facebook-boss efterlyser flere kvindelige rollemodeller

26BUSnicola-113359.jpg
Nicola Mendelsohn har gjort kometkarriere i erhvervslivet. Hun er vice president i Facebook. Hun gør selv meget for at hjælpe andre kvinder frem i rækkerne. »Jeg tager dem med til events, introducerer dem til folk, jeg kender, så de får udviklet deres netværk. Og så opmuntrer jeg kvinder til at gå efter de muligheder, der byder sig. Nogle gange skal man bare have et lille puf og nogen, der siger: Du kan godt. Jeg tror på dig,« siger hun. Foto: Thomas Lekfeldt

Nicola Mendelsohn er vice president i Facebook og dermed en af verdens få kvindelige topledere. Hun er passioneret optaget af, hvad der forhindrer kvinder i at komme frem i erhvervslivet, og efterlyser flere kvindelige rollemodeller.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen