Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Europa og mulighederne er blevet større

Forældede overbevisninger lever fortsat. Vi kender ikke markederne og forbrugerne.

De er fremmede.



Naturligvis er der udfordringer ved at få nye leverandører og kunder, men der er så sandelig

også meget, meget store muligheder. Lande som Slovenien, Estland, Slovakiet og Litauen er ikke nær så kendte som Mallorca,

Holland og Østrig.



Men de bliver nu en del af EU-familien og har samme love og regler som Danmark.



Få har

været der, husker ikke hvad hovedstaden hedder, for-står ikke deres sprog og har nemt ved at tro på de skrækhistorier,

som TV fortæller. Vi forstår heller ikke østrigerne, men så snakker vi tysk eller engelsk og husker i øvrigt

på de mange hyggelige mennesker vi har mødt.



Mennesker næsten lige som os. Vi er ikke bange.

Dagligdagen

For

private virksomheder har det altid været et rotteræs at overleve.



Snakke med banker, revisorer, fagforeninger, leverandører.

Og så også få tid til at snakke med gamle og nye kunder. Og få pengene hjem! Spekulere om natten og i weekenderne

over, om man nu gør det rigtige, for altid er der for lidt tid. De, der ikke oplever det på egen krop, har altid gode råd

til, hvordan man kan gøre det bedre. Kunne alle disse "kloge" mennesker blot skaffe større sikkerhed for

resultater og bedre tid til at drive virksomheden.

Nye muligheder

"Skal jeg nu også til at tænke på

det?" Ja, ingenting er som i går, og udviklingen går stadig hurtigere uden at man helt kan følge med. De nye muligheder,

som Centraleuropa giver (og de udfordringer, som følger med) må du tænke på. Om ikke andet fordi dine konkurrenter

gør det. Her har du en partner i nogle TIC centre, som konsekvent har opbygget viden om disse nye markeder for at kunne give

dig resultater og spare dig tid. Som ved, hvordan du finder en god agent til at sælge dine produkter. Som kender de effektive

handelskamre og handelskontorer. Som har været mange gange i alle landene. Som gerne tager med dig og finder løsninger

på stedet. Det kan være at finde en underleverandør i det land, som er bedst egnet. Eller den bedste transportør.

Eller tolk til rejsen og forhandlingerne. Eller translatør til at oversætte emballagen. Eller ...











Produkter

på hylden

TICerne har i de senere år interesseret sig voldsomt for at blive en moderne rådgiver. Som ikke har standardprodukter,

men lytter til virksomheden og giver øjeblikkelig brugbar hjælp til selvhjælp. Formålet er, at de private

virksomheder skal få ydnyttet flere muligheder og få lettere ved at klare udfordringerne. Hos stadig flere TICer er salg, markedsføring,

eksport, underleverancer og indtjening til virksomheden sat i højsædet. Vel at mærke ikke tommetykke rapporter

et halvt år efter, at virksomheden har henvendt sig, men praktiske her-og-nu løsninger.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen