Berlingske Business
15:04Amerikanske futures peger på positiv åbning

Elevatortalen

Kære VirksomhedsRåd,



Vi er en mindre handelsvirksomhed, der er arbejder med et bredt sortiment målrettet business

to business markedet. Ved årets julefrokost kom vi til at drøfte, hvordan vi hver i sær ville præsentere

vores virksomhed, hvis vi kun havde ca. 30 sekunder. Vi blev enige om, at det vist er det, man kalder for Elevatortalen. I løbet

af januar har vi så ved forskellige lejligheder spurgt til hinandens Elevatortaler, og det er ikke gået rigtig godt, vi

væver rundt uden at være særlig konkrete. Har I et forslag til, hvordan vi finder vores egen Elevatortale?









J.K. Petersen,



salgsleder











Tak for dit spørgsmål. Ja, man kalder det elevatortalen, fordi man skal forestille

sig, at man møder en person i en elevator, der spørger: "Nå, hvad beskæftiger du dig med?" Og

tænk nu hvis spørgeren er en potentiel kunde, så vil det jo perfekt, hvis vedkommende, når elevatoren standser, er

helt klar over dit budskab, gir dig dit visitkort og siger: "Ring -jeres virksomhed vil jeg rigtig gerne handle med".



Når

man væver rundt, kan det skyldes, at virksomheden ikke har gjort sig selv helt klart, hvad det egentlig er den står for,

eller på nydansk - hvilke værdier virksomheden bygger på?



En god måde at finde ud af, hvad det er, der

kendetegner, og som er vigtig for virksomheden, produkterne, medarbejderne, kunderne etc., er faktisk at begynde at spørge

medarbejderne og kunderne. Med det formål at samle viden, om det der fungerer godt.







Eksempler på spørgsmål

medarbejderne kan stille hinanden:



l Hvad sætter du allermest pris på ved virksomheden?



l Hvordan oplever du,

at virksomheden gør en forskel for dig som medarbejder?



l Hvordan oplever du, at virksomheden eller dens produkter gør

en forskel for sine kunder?



l Hvad tror du virksomheden vil blive husket for, hvis den blev tvunget til at lukke i morgen? (Nekrologen)







Eksempler

på spørgsmål i som virksomheden kan stille gode trofaste kunder?



l Hvordan oplever du at virksomheden eller

dens produkter gør en forskel for dig som kunde?



l Hvad tror du virksomheden vil blive husket for, hvis den blev tvunget til

at lukke i morgen? (Nekrologen)







Skriv svarene ned og brug tid på at finde essensen - " kog den godt ind".



Min

erfaring er, at essensen kan blive til en rigtig god Elevatortale. Alene processen har den virkning, at der bliver nogle gode historier

at fortælle, og gode historier er altid lettere at huske og sjovere at fortælle videre.







Rigtig god fornøjelse!







Mange

hilsner



Inger Billund

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen