Berlingske Business

Drengedrømmen i overhalingsbanen

Livet i tilværelsens overhalingsbane kan være fascinerende, udfordrende, benhårdt og livsfarligt. Er det værd

at stræbe efter? Og hvad er prisen?


Nogle af dem, der kan give svaret på det spørgsmål indtager talerstolen

i Copenhagen Congress Center ved Bella Center på Amager torsdag den 6. juni.


Det er Teknologisk Institut, der har valgt

at sætte fokus på det kontroversielle spørgsmål.


De fleste af talerne har valgt at sætte turbo

på deres tilværelse, og de vil berette om, hvor de henter de ekstra ressourcer, der gør dem i stand til at nå

deres - ofte meget ambitiøse - mål.


I oplægget til konferencen får den ikke for lidt på de provokerende tangenter.

Konferencen kan ifølge arrangørerne hjælpe med til at "blive en mand af den rette støbning",

og konferencen vil også fortælle om, hvordan man kan "give sit ego en saltvandsindsprøjtning ved at føre

sig frem med stil".


Først på talerstolen er racerkøreren Tom Kristensen, der vil fortælle om "Drengedrømmen

der blev til virkelighed".


Tom Kristensen er den talentfulde dreng fra Hobro, som i sin karrieres aften vinder verdens hårdeste

motorløb, Le Mans, og som oven i købet senere gentager kunststykket to gange.



Purung direktør

Spies

Rejsers kun 28-årige administrerende direktør Rikki Sølling formår at kombinere tilværelsen som strategisk,

moderne erhvervsleder med livet som lykkelig småbørnsfar.


Forretningsmanden Lars-Christian Brask vil tale om sit

mantra: "Den der går i andres fodspor kommer aldrig frem". Selv har den 39-årige Brask haft det som en fisk

i vandet i så forskellige brancher som finansiel rådgivning og restaurationsdrift.


Og så kan han i konferencens

pauser udveksle erfaringer med Tom Kristensen.


Brask har nemlig sit eget motorsportshold. Så på hans visitkort står

der både administrerende direktør og racerkører.


Det bliver sikkert heller ikke kedeligt, når Siriusmanden

Steen Broen Jensen fortæller om at være med i Expedition Sirius 2000, når blærerøven Mads Christensen

fortæller om, hvordan man kan give sit ego en saltvandsindsprøjtning ved at føre sig frem med stil, når idrætspsykologisk

konsulent Freddy Gleisner taler om "Mental styrketræning - bliv fit for fight", og da slet ikke, når Zentropas

administrerende direktør Peter Ålbæk Jensen taler ud fra den meget rummelige titel "Fra Herfølge til

Cannes - med høj ci-garføring".

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen