Berlingske Business

Det bør chefer vide før de fyrer

fyring
Foto:

Fyringer kan være nødvendige for virksomhedens ve og vel. Men det skal gøres ordentligt.

Det er bestemt ikke uvæsentligt, hvordan en virksomhed slipper fra en fyring. Det er aldrig rart, og derfor vigtigt, at være klædt på og godt forberedt.

Erhvervsbladet.dk har samlet en række gode råd, der forhåbentligt kan gøre vejen gennem barske tider en anelse nemmere.

Læs dem her:


Fem myter om massefyringer


Søg hjælp, før du selv fyrer. Myter kan få dig til at overvurdere effekten af fyringer.
Læs artiklen her.



Ledere i tvivl om fyringer


Det er ikke lige meget, hvem ledere vælger at sige farvel til i en fyringsrunde.
Læs artiklen her.



Chefer dårligt rustede til fyring


Virksomhedens image kan lide et alvorligt knæk af en uprofessionel fyring.
Læs artiklen her.



Sådan reagerer vi på fyringsrunder


Læs om de ti typiske reaktioner på en fyringsrunde.
Læs artiklen her.



Sådan gennemfører du den perfekte fyring


En erhvervspsykolog giver opskriften på den bedst mulige afskedigelse.
Læs artiklen her.



Ledere vil have hjælp til fyringer


Fyringsrunderne tærer på lederne, især når nære medarbejdere står for tur.
Læs artiklen her.



Skån fyringsrundens overlevende


Medarbejdernes trivsel og helbred er på spil ved omstruktureringer.
Læs artiklen her.



Sådan gør du dig fortjent til en hurtig fyring

De helt rigtige argumenter for at chefen slipper af med dig.
Læs artiklen her.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen