Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

»Der findes ingen karrieremænd«

17BUSMiriamIgelsø.jpg
Den kommende Tryg-direktør har tidligere været partner i et advokatfirma, og nu kaster hun sig ud i forsikringsbranchen. Foto: TDC

En af landets højest placerede kvindelige topchefer skifter én gigant ud med en anden.

Landets største forsikringsselskab, Tryg, har ansat TDC-direktør Miriam Igelsø Hvidt, som direktør for HR, jura og facilities.

Direktøren har været at finde på telegiganten TDCs gange siden 1999, hvor hun begyndte i datterselskabet YouSee med ansvar for blandt andet milliardforhandlinger af programaftaler med TV-udbydere, og siden har hun haft forskellige ledelsesposter og senest siddet som koncerndirektør for HR og stakeholder relations siden 2012.

Fra 1. maj skal man imidlertid finde topchefen hos Tryg. Miriam Igelsø Hvidt er en af otte kvinder i de danske C20-direktioner, og nu skifter hun fra ét C20-selskab til et andet.

Hos Tryg er der ambitioner om at være verdens bedste forsikringsselskab og levere kundeoplevelser i verdensklasse, og de glæder sig til at få Miriam Igelsø Hvidt på holdet.

Netop fordi det er vigtigt for Tryg at give deres kunder de bedst mulige oplevelser, skal medarbejderne have de rette kompetencer og være motiverede til at bidrage til Trygs succes, siger koncernchef Morten Hübbe. Den nye Tryg-direktør får det overordnede ansvar for Trygs personaleforhold, juridiske forhold og driften af Trygs domiciler og kommer altså til at spille en stor rolle i at videreudvikle og styrke Trygs succeskultur, lyder det i en pressemeddelelse.

Karrierekvinder og speltmødre

Den 50-årige topchef har to børn og arbejder 60 timer om ugen, og hun hader debatten om karrierekvinder. Hun mener, det handler om prioriteter for kvinder på topposter. Hun har tidligere udtalt til business.dk, at det er ærgerligt, at der er så få kvinder på topposter, fordi firmaerne så taber på bredden, da det giver de bedste resultater, hvis man har blandede teams.

Hun ser ikke sig selv som en karrierekvinde i traditionel forstand.

»Jeg hader debatten om karrierekvinder og speltmødre. Der er jo ikke noget, der hedder en karrieremand. Men i og med, at jeg er kvinde og har en karriere, så ja, men jeg er også meget andet,« har hun tidligere udtalt.

Hun er dog helt opmærksom på, at det er en speciel situation, når man som kvindelig topchef skal jonglere med familieliv og karriere, men her er det om at prioritere. Og Miriam Igelsø Hvidt har truffet nogle bevidste valg om sin karriere og børn, men som kvinde skal man acceptere sine valg.

»Jeg tror ikke, at ret mange kommer uden om nogle gange at føle sig som en dårlig mor eller ægtefælle, når arbejdsopgaver går ud over familiemæssige aktiviteter,« skrev topchefen, der også erkender, at der kan være ting, der er ærgerlige, men nødvendige at gå glip af, i en debat i Berlingske sidste år.

I sin fritid kobler hun af med ridning, gode bøger og løb. Hun gennemførte i 2009 New York Marathon.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen