Berlingske Business

Dårlige til samarbejde

leder
Foto:

Dårlige til samarbejde
Dette karakterbrist kendetegnes ved, at lederne ikke trækker på den viden, som andre i virksomheden ligger inde med, fordi de undgår ligeværdige, træffer deres beslutninger uden at inddrage andre og  anser andre ledere i organisationen som deres konkurrenter.

Gør ikke som de siger
Disse ledere følger ikke selv de regler, som de prædiker for andre. I de ansattes og lederkollegernes øjne kommer disse ledere til at se ud som om de mangler integritet.

Modarbejder ideer
Nye ideer er ikke velkomne på lederens bord, så medarbejdere og lederkolleger går forgæves, når de kommer med nye ideer til virksomheden. Det stækker innovationen og stikker en kæp i hjulet på virksomhedens muligheder for at udvikle sig.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen