Berlingske Business

CFO i ny rolle: Kommunikation, kommunikation...

Evnen til at kommunikere klart og tydeligt er blevet en kerne­kompetence i finansorganisationen.

Kommunikation til forskel­lige interessenter er strategisk afgørende, når forandringer skal implementeres og CFO´ens opgave er at sikre, at hele finans­organisationen kommunikerer klart og tydeligt om nye tiltag, opgaver og målsætninger.

Det mener CFO i Tryg, Tor Magne Lønnum, som i denne CFO-kommentar beskriver, hvordan håndtering af kommunikation bliver en stadig vigtigere del af hverdagen i Trygs koncernfinans-afdeling.

Det stod ikke i min CFO-lærebog, men det er kommet som en udvikling, jeg har erkendt over tid: Den vigtigste ændring i CFO’ens rolle i ledelsen af store virksomheder er behovet for at håndtere kommunikation. Heri ligger nøglen til at gennemføre forandringer og sikre, at de bakkes op af de relevante aktører. Min bagage er fyldt med tal, jeg er ana­lytisk uddannet som statsautoriseret revisor. Men efter 12 år som CFO i først Gjensidige og de seneste to år i Tryg ser jeg CFO’en som omdrejningspunktet for kommunikation med fire vigtige interessentgrupper:

• Bestyrelsen

• Kollegerne i koncernledelsen

• Investorerne

• Resten af organisationen

Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev nr. 37.

Tilmeld dig Økonomisk Ugebrevs gratis nyhedsmail her

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen