Berlingske Business
17:06Børsen er lukket: Pandora-aktien fik stor succes efter shorting-presset blev mindsket

Bør vi fusionere ?

Vi ønsker fortsat at udvide forretningen, og overvejer en strategisk sammenlægning med en anden virksomhed, som har tre

partnere og tre ansatte. Selvom de andres forretning er temmelig forskellig fra vores, ser vi også nogle berøringsflader,

og vi bliver bredere. Det er en forretning, der kører mindre godt, så de er lidt nemmere at snakke med.



Skal vi

lave fusionen ? Hvad er fordele og ulemper ?



"Underviserne"

Svar

At fusionere kan være en måde

hurtigt at komme ind og skaffe sig nye forretningsmuligheder og få en større forretning.



Men fusioner tager ofte

længere tid og koster mere, end man havde tænkt sig. 70-80 procent af alle fusioner bliver ikke nogen succes.



Den

fusion I overvejer kan give jer en bredere og større forretning. Men kommer I til at tjene mere? Hvis I fremover bliver fem

partnere, hvor de to tjente godt, og de tre fortsat tjener ringe og skal hjælpes? Hvad kommer mandagsmøderne så

til at dreje sig om?



Et alternativ til fusion kan være en overtagelse. I vil jo alligevel komme til at stå for den

stærkeste del af forretningen.



Men vigtigst af alt er, at I har et andet rigtig godt alternativ: nemlig at køre

videre alene selv. I har jo succes. Måske trænger I mest af alt til at strømline jeres oprindelige forretning,

så I kan få mere succes.



Held og Lykke!



Karsten Kristensen, Change Management aps.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen