Berlingske Business

Arla mister sin kassemester

RB PLUS Nu kan bønderne malke løs
Foto:

Arla mister nu sin populære CFO, Frederik Lotz. Han har fået job i hollandsk detailkoncern.

Han er en af de nye økonomihåb, der er nået tops som økonomichef eller mere præcist chief financial officer, CFO, i en af Danmarks største virksomheder.

Frederik Lotz, Arla Foods succesfulde og populære regnemester og CFO, forlader med udgangen af juli mejerikoncernens hovedsæde i Aarhus.

Det sker til fordel for en tilsvarende stilling i den hollandske detailkæde Action, der er ejet af en kapitalfond. Sammen med familien rykker han teltpælene op og flytter til Amsterdam, hvor Action har hovedsæde.

Frederik Lotz har siden 1. januar 2010 været CFO i Arla Foods og medlem af koncernledelsen. Han kom til Arla fra en stilling som økonomichef i Danfoss.

”Frederik har løftet Arla og Arlas finansorganisation ind i en ny æra. Han har iværksat stærke finansielle programmer for at styrke Arlas pengestrømme” siger administrerende direktør i Arla Foods, Peder Tuborgh.

Action har over 16.000 ansatte.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen