Berlingske Business

Alexandra klar til erhvervslivet

Alexandra klar til erhvervslivet - 1
Foto:

Alexandra blev for nylig medlem af VL-gruppe 42 og har dermed fået sit første formaliserede erhvervsnetværk i Danmark. Hun vil dog gerne mere end blot at netværke med dansk erhvervsliv.

Grevinde Alexandra har længe ønsket at arbejde mere med erhvervslivet og tøvede derfor ikke med at takke ja til invitationen om at blive medlem af VL-gruppe 42.

”At indtræde i en VL-gruppe er for mig en glimrende måde at sige med fast stemme, at jeg er meget interesseret i erhvervslivet. Men noget af det vigtigste ved VL-grupper er, at man netværker. Det var et af mine kriterier ved at indtræde – at man har et stort netværk. Ikke kun med gruppens medlemmer, men også med de øvrige grupper på de dage, hvor alle grupperne mødes, og hvor der er hundredvis af mennesker,” siger Alexandra.

Alexandras nye erhvervsnetværk i VL-gruppe 42 tæller f.eks. Toms-direktør Jesper Møller, LD-direktør Carsten Koch og Irma-direktør Alfred Josefsen.

Sidstnævnte kender hun fra Unicef-regi, hvor hun er protektor og ærespræsident, og Alfred Josefsen er formand. VL-gruppe 42 har i alt 40 medlemmer og mødes cirka 10 gange om året.

Med sin indtræden i VL-gruppe 42 signalerer Alexandra, at hun er klar til at spille en større rolle i erhvervslivet, og bestyrelsesarbejde står højt på ønskesedlen.

Det har hun fået smag fra den schweiziske medicinalkoncern Ferring, hvor hun sidder i bestyrelsen med forretningsfolk fra flere europæiske lande.

Læs hele interviewet med Alexandra, få samtlige resultater for 140 virksomheder i årets imageundersøgelse og meget mere i Berlingske Nyhedsmagasins særnummer "Guld Image 2009", der udkommer fredag 1. maj 2009.

Billedserie: Alexandras nye netværk

 
Fik du læst:

Billedserie: De 10 mest inkompetente chefer - og en dansk bonus

De rigeste kendisser under 30

Krise giver billige luksusvarer

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen