Berlingske Business

Årets leder kæmper hårdt for patienterne

leder
Dorthe Crüger blev torsdag kåret til Årets Leder 2015.

Adm. direktør for Sygehus Lillebælt og formand for Kræftens Bekæmpelse Dorthe Crüger er torsdag blevet kåret til Årets Leder 2015.

Til daglig går hun rundt på hvide gange og passer godt på patienterne. Hun er lægen, som avancerede til sygehusdirektør og nu er hun kommet i klub med blandt andre koncernchef hos AP Møller-Mærsk Nils Smedegaard Andersen samt adm. direktør hos Lego Jørgen Vig knudstorp.

Adm. direktør for Sygehus Lillebælt samt formanden for Kræftens Bekæmpelse Dorthe Crüger er netop blevet kåret til Årets Leder 2015. Hun er den 14. Modtager af lederprisen, som blev overrakt af formanden for Lederne Svend Askær på konferencen Ledelsens Dag i København.

Sophie BEch

Hun er blevet nomineret blandt andet, fordi hun siden sin tiltræden som øverste chef for sygehuset har arbejdet målrettet for at gøre hospitalsindlæggelse til en positiv oplevelse. Det er sket i en tid, hvor der har været meget negativ fokus på de danske sygehuse. Og derudover forsøger hun at være en troværdig og inspirerende leder for sine medarbejdere.

I alt fem var nomineret til at være med i opløbet om at være årets leder, og siden den liste blev offentliggjort har der været en afstemning i gang på Ledelsernes hjemmeside. Og her fik den 51-årige læge flest stemmer.

gruppe im bro prft unterlagen

De øvrige fire kandidater til at blive Årets Leder 2015 var Britt Meelby Jensen, administrerende direktør for Zealand Pharma A/S, administrerende direktør Morten Hübbe fra forsikringsselskabet Tryg, Mette Lykke, som er medstifter af trænings- og motionsapp´en Endomondo, og Jimmy Maymann, der er topchef hos den amerikanske mediegigant AOL.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen