Berlingske Business
17:59På gensyn i morgen

28-årige Morten vil være direktør for Lundbeckfonden

Morten Møskov Jarlstrup-øko
Morten Mølskov Jarlstrup.

I et nyt podcast-program fra Berlingske Business sættes der fokus på talent og de udfordringer, man støder på, når man i en ung alder er på vej til toppen. Det første afsnit handler om karrieremål og om at ende i det rigtige job.

Talenterne. Dem, der kan noget helt særligt. Dem, der har tydelige evner til succes og potentiale til at blive en af fremtidens ledere.

Det er dem, vi zoomer ind på i ­Berlingske Business’ nye podcast »Talentjagten«, som ­udgives i forbindelse med ­Berlingske Business’ årlige særudgave Talent100.

I »Talentjagten« er ti talenter ud af de 100 blevet udvalgt til at gøre dig klogere på alt fra netværk og karriere­skift til mentorer og modgang. I det første afsnit handler det om at sikre, at ens karriere udvikler sig i den rigtige retning. Her ­fortæller 28-årige Morten Mølskov Jarlstrup om vejen til jobbet som director for Strategic Investments i Lundbeckfonden.

aaa
For abonnenter LÆS MERE : Det handler om at skille sig ud

»Min opgave er at sørge for, at fonden forvalter sit ejerskab af vores tre datterselskaber Lundbeck, ALK og Falck på den rigtige måde,« siger han.

Morten Mølskov har i snart tre år være ansat i Lundbeckfonden. Først som direktionsassistent, og for nylig rykkede han op i graderne som højre hånd for den administrerende ­direktør i Lundbeckfonden.

Som nyudklækket student havde Morten Mølskov ikke en helt klar idé om, hvad det var, han ville. Derfor valgte han en uddannelse i erhvervsøkonomi og jura, som han i dag har en kandidatgrad i.

»Jeg var arbejdsom, men jeg ­havde ikke en specifik stilling, jeg vidste, jeg ville have. Så jeg tog et valg om at tage en relativt bred uddannelse, som gjorde, at jeg stadig havde ­mange døre åbne,« fortæller han.

Undervejs opstod Morten Mølskovs interesse for køb og salg af virksomheder. Han råder andre til at rette deres valgfag og udlands­ophold bedst muligt efter, hvilke kompetencer det fremtidige job ­eller karriere kræver.

»Jeg har kigget på personerne i de stillinger, som jeg gerne ville have, og set, hvad det er, de har gjort for at nå dertil. Så kan man jo prøve at planlægge derefter,« tilføjer han.

Aaa

Inden Morten Mølskov begyndte hos Lundbeckfonden, arbejdede han med køb og salg af virksomheder hos et advokatkontor. Et job, han havde arbejdet målrettet efter at få, men som alligevel viste sig ikke at være det rigtige. Her sad han flere rækker væk fra beslutningstagerne, og det passede ikke Morten Mølskov, som gerne vil sidde med ved bordet, når beslutningerne bliver truffet.

»Man skal følge sin natur nogle gange. Man bliver skolet til at tænke rationelt og logisk, men sandheden er også, at der ikke er et rigtigt svar på alt, og nogle gange er det rigtigt at bruge sin mavefornemmelse.«

Morten Mølskov mener ikke, der er nogen skole, der kan uddanne ham i at træffe vigtige beslutninger, så han betragter sit arbejde som en mesterlære til det, fremtiden byder på.

»Jeg vil gerne videre. Om det bliver i Lundbeckfonden, afhænger af, om der er et job, der kan fortsætte min udvikling. Men jeg kan godt se mig selv som direktør for Lundbeckfonden eller i en lignende stilling om 20 år,« lyder det fra Morten Mølskov.

28BUSCBS-Talent-100-182457.jpg

Til slut i podcasten inviteres du indenfor hos Nordea, hvor deres eksperter og egne talenter giver gode råd til talentudvikling.

I dette afsnit giver Andreas Østerheden, der er strateg i Nordea, gode råd til, hvordan man udnytter sine kompetencer og sætter retningen for sin karriere.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen