Berlingske Business

10 karakterbrist blandt dårlige chefer

leder
Foto:

Dårligt lederskab kan lede enhver virksomhed på katastrofekurs. Se de 10 karakterbrist, som oftest går igen blandt ledere.

I gode tider kan ledere ofte fint slippe af sted med at skjule, at de egentlig er dårlige ledere. Men i dårlige tider er dårligt lederskab den sikre vej til katastrofe.

Blandt de ledere, som skaber dårlige resultater, og som bliver evalueret af deres ansatte til at være dårlige ledere, går 10 karakterbrist igen. Det viser et nyt dybdegående studie, som beskrives i Harvard Business Rewiew, hvor forskerne har set nærmere på karakteregenskaberne for 11.000 ledere.

De dårlige ledere er ironisk nok samtidig dem, der har den mest positive selvopfattelse.

De 10 karakterbrist er:

De er blottet for entusiasme

Dette karakterbrist består i, at lederen mangler energi og entusiasme. Ethvert nyt tiltag betragtes som en byrde i deres verden.  De formår også at punktere gejsten blandt andre og være et sort hul, der suger energien ud af andre. Disse ledere melder sig heller ikke på banen, når det gælder om at finde frivillige til at tage fat på en opgave.

Læs de andre karakterbrist på de næste sider.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen