Berlingske Business

Vi er gode til MUS

De danske arbejdspladser har i høj grad taget samtaler om medarbejderudvikling til sig.

Spørgsmål fra chefen om, hvor godt man klare sine opgaver, hvordan er samarbejdet med kollegerne, og hvad synes den ansatte om chefen, er helt almindelige spørgsmål fra chefen til medarbejderen til MUS – medarbejderudviklingssamtaler. Hele 75 procent af de danske virksomheder gennemfører de evaluerende samtaler med medarbejderne. Af dem arbejder 68 procent også mere med samtalerne, end for fem år siden. Det viser en ny opgørelse fra Dansk Erhverv. Tallene vækker begejstring hos HR-konsulent Martin Darré, Dansk Erhverv. »Det er super positivt, at så mange har taget MUS til sig. For det er vigtigt at have en dialog om medarbejderens og virksomhedens udvikling sammen, siger han til Erhvervsbladet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen