Berlingske Business

Unge strømmer til bankuddannelsen

Unge strømmer til bankuddannelsen - 1
Foto:

Flere unge vil uddanne sig til bankrådgiver eller ejendomsmægler.

Trods skandaler og negativ omtale strømmer de unge til uddannelserne som bankrådgiver og ejendomsmægler som aldrig før.

Man kunne tro, at det seneste års fokus på manipulerende bankrådgivere og konkursramte ejendomsmæglere ville få enhver til at tænke, at det er godt, man ikke har deres job. I virkeligheden forholder det sig stik modsat, skriver Politiken.

Mens der sidste år blev optaget 166 på finansbachelor, er tallet i år vokset til 201 - en fremgang på 21 procent - og finansøkonomstudiet går for andet år i træk frem med 11 procent til 1103 optagne i år, hvilket er det højeste tal nogensinde. Begge studier er primært rettet mod job som bankrådgiver og ejendomsmægler.

Kæmpe overraskelse
Det er kommet som en kæmpe overraskelse for uddannelsesstederne, at så mange har søgt ind på finansstudierne. Skolerne havde egentlig indstillet sig på, at de måtte nedlægge flere klasser i år.

"Vi frygtede virkelig for, at antallet af ansøgere ville tage et stort dyk, men nu er vi vildt overraskede. Al omtale, selv om den er negativ, er åbenbart god omtale," siger direktør Anya Eskildsen fra Danmarks største handelsskole, Niels Brock i København, til Politiken.

Hun fortæller, at Niels Brock nu er i den usædvanlige situation, at man har optagelseskrav til ansøgerne, fordi der er flere ansøgere, end der er pladser på studiet. Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen