Berlingske Business

Topledere i krise verden over

Topledere i krise verden over - 1
Foto:

Økonomisk nedgang smitter fra land til land, og ledere verden over er alle bekymrede og påvirket at den globale finanskrise, viser ny undersøgelse.

Den globale økonomiske nedgang sætter sit spor på ledelsesgangene verden over.

Optimismen har nået et historisk lavpunkt blandt de administrerende direktører, viser ny verdensomspændende undersøgelse fra revisionsfirmaet PricewaterhouseCoopers (PwC).

Undersøgelsen viser, at erhvervslederne forventer, at det kan tage op til tre år, før udviklingen er vendt. Mere end en fjerdedel af lederne er pessimistiske omkring udsigterne for 2009. I PwC's danske afdeling siger administrerende direktør Carsten Gerner:

"Mange topledelser står over for deres livs udfordring. Den største bekymring er virksomhedernes overlevelse på kort sigt. Selv i de økonomier, der tidligere voksede meget hurtigt, kæmper virksomhederne nu med problemer som manglende kreditmuligheder, træge kapitalmarkeder og svigtende efterspørgsel".

Undersøgelsen bygger på interviews med 1124 administrerende direktører fra hele verden. Resultaterne offentliggøres i dag på World Economic Forums årlige møde i Davos, Schweiz.

Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen