Berlingske Business

Thomas Meng, marketing director, Top-Toy a/s

21BUSThomasMeng.jpg
[Intet afsnitsformat]BME FAKTA TEKST 1Thomas Meng, marketing director, Top-Toy a/s

Dialog med kunderne afgørende.

1.

»Generelt bliver brands ikke på samme måde som tidligere kampagnestyret ud af marketingafdelingen. De digitale medier øger antallet af påvirkninger og hastigheden i kampagneeksekveringer. Det udfordrer marketingafdelingen at kunne eksekvere både off- og online. Samtidig opereres der med mange kundesegmenter og indkøbssituationer. Kombineret med nye digitale kontaktpunkter giver det meget data. Den voldsomt øgede datamængde gør marketingdisciplinen kompleks.«

2.

»Jeg måles på virksomhedens driftsresultat og derudover en række parametre i forhold til ledelsesevner, strategisk udvikling og implementering af vores strategiske road maps.«

3.

»Vi kan naturligvis se effekten af vores forskellige kampagneindsatser via sammenligning af salget for samme periode året før. Ud over marketing har jeg ansvaret for retail business development – herunder udvikling og optimering af vores butikker. Testbutikker viser en til otte pct. fremgang i forhold til året før.«

4.

»Vi spørger blandt andet 41 »retail drivers«, der driver BR og TOYSRUS, om vores positionering samt køb af legetøj. Resultaterne driver både vores strategiske udvikling og kampagneoptimering. I forhold til vores Club BR bruger vi vores salgsdata til at optimere og skabe relevante nyhedsbreve samt aktionmails til vore Club BR-medlemmer.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen