Berlingske Business

Teknologichefen: Der skal være et indre drive

Ahlers
Foto:

Tommy Ahlers, vice president hos Citrix

»Når jeg rekrutterer, leder jeg efter omstillingsparathed i en helt ekstrem grad. Alle facetter ændrer sig hele tiden. Strategi, taktik, metoder og værktøjer. Og hvis der i organisationen er modstand mod, at tingene laves om, så går det for langsomt. Man skal være parat til – især i et start-up som vores, at jeg den ene måned står og siger ét på ølkassen, og to måneder senere noget helt andet. Vi arbejder med test and learn.«

»Tidligere kunne det godt tale imod en kandidat, at vedkommende ofte havde skiftet job. Sådan er det ikke i dag. Man kan godt være i den samme virksomhed i mange år, men rollerne skal ændre sig. En databasemedarbejder, der har siddet i samme job i 12 år hos eksempelvis KMD, kan gøre mig nervøs. For har vedkommende omstillingsparatheden i blodet?«

»Et indre drive er også vigtigt. Man skal ikke sidde og vente på ordrer, men selv igangsætte ting. Og så er det klart: Dem der har lysten, de fungerer bedst. Flere og flere virksomheder taler for, at engagement blandt medarbejderne efterhånden er en af de bedste forudsigelsesindikatorer for, om det kommer til at gå en virksomhed godt eller skidt. Det er også nået til bestyrelselslokalerne, hvor man måler på engagementet. Og en sidste ting: Jeg kigger jeg også på, om en medarbejder er parat til at arbejde hårdt.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen