Berlingske Business

Syge bliver raske på jobbet

Syge bliver raske på jobbet - 1
Foto:

I stedet for at få en sygemelding, burde stressramte og deprimerede blive på jobbet, mener Dansk Industri.

Deprimerede og stressramte skal blive på jobbet. Ny forskning viser nemlig, at en aktiv inddragelse af virksomheden udgør et meget vigtigt element i behandlingen.

Løsningen er ifølge Dansk Industri, at få en direkte kontakt mellem personen, arbejdspladsen og behandleren. Det giver det bedste resultat.

Jan Lorentzen, konsulent i psykisk arbejdsmiljø i DI, siger, at det har stor betydning for personers velbefindende at blive på arbejdet.

Ifølge Bolette Christensen, direktør i DI, er der nemlig brug for at bryde med vanetænkning i en tid, hvor det samlede sygefravær koster samfundet i omegnen af 40 mia. kroner om året, og hvor sygefraværet er med til at begrænse den økonomiske vækst på kvalificeret arbejdskraft.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen