Berlingske Business

Sjov til en fornuftig pris

niels feerup

Niels Feerup, 49 år, er tiltrådt som direktør i BonBon-Land. Det seneste år har han drevet selvstændig konsulentvirksomhed.

Hvilke forventninger har du til dit nye job? 
Den overordnede udfordring er at få skabt en positiv udvikling for BonBon-Land, som en »klassisk« forlystelsespark for familier med børn. Vi skal sørge for, at børnene får en sjov dag sammen med de voksne til en fornuftig pris. Ultimativt skal BonBon-land tilbage blandt de 10-12 mest besøgte attraktioner i Danmark.


Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?
Det seneste år har jeg arbejdet selvstændigt med en række forskellige rådgivningsopgaver. Det gav store frihedsgrader i hverdagen, men jeg var begyndt at savne det resultat-orienterede teamwork, og det får jeg masser af i mit nye job, hvor der er fokus på både drift, udvikling og strategi. Hertil kommer dialogen med vores spanske ejere Parque Reunidos, der er verdens tredjestørste operatør af forlystelsesparker,  som giver et spændende internationalt perspektiv.


Hvad har været den røde tråd i din karriere?
Jeg har altid haft fornøjelsen af at arbejde med udvikling indenfor oplevelsesindustrien. I starten af karrieren med destinationsudvikling og de seneste år med forretningsudvikling med fokus på bundlinjen. Erfaringer, som uden tvivl kan anvendes i BonBon-Land.


Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses-baggrund og dit nye job?
Jeg begyndte oprindeligt på ingeniørstudiet, men skiftede til civiløkonomstudiet og har siden suppleret med en Executive MBA fra Henley. I BonBon-Land bliver det i høj grad de strategiske discipliner, som sammen med salg- og markedsføring  kommer i anvendelse, men det skader bestemt ikke at have noget teknisk indsigt.


Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling? 
Oplevelsesindustrien i Danmark blev ramt af finans-krisen. Det har en del af vores kollegaer formået at vende til en positiv udvikling, men det har vi stadig til gode. Vi skal have skabt vækst i antallet af gæster og forbedret vores kvalitet. Det har vi allerede taget fat på, og jeg forventer, at gæsterne kommer til at se resultater  allerede i år, hvor vi åbner sæsonen 25. april. Konkret har vi sat gang i et grønt projekt, hvor der bliver plads til flere blomster, og vi har fokus på at forbedre vores udbud i restauranterne.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen