Berlingske Business

Send medabejderne hjem

Hjemmearbejde: Gør en god forretning – send din medarbejder hjem.

Diskussionen om effektiviteten i hjemmearbejdspladser har raset på direktionsgangene i flere år. En ny norsk undersøgelse viser nu, at fleksible ordninger og hjemmekontor kan være en fornuftig investering for virksomhedsledelsen. Det skriver Digi.no. Totalt er 1029 personer blevet spurgt om de arbejder færre eller flere timer i løbet af en arbejdsuge end de ellers ville gjort. 37,1 procent af de norske lønmodtagere oplever, at de er mere effektive og arbejder flere timer med fleksible ordninger. Over 34 procent svarede, at de arbejdede lige så meget som før. En anden undersøgelse fra rekrutteringsfirmaet Kelly Services kom frem til et lignende resultat.

Efter at have spurgt 100.000 ansatte i 34 land svarede, at over 40 procent mener, at produktiviteten øges væsentlig gennem mobile arbejdsformer.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen