Berlingske Business

Sådan prioriterer topledelsen i krisetider

To ud af tre danske bestyrelser føler sig ikke klædt ordentligt på til kriseledelse, viser ny undersøgelse. Hvad er det lige man skal gøre - for at gøre det modsatte af, hvad konkurrenterne gør?

7. Planlæg med forskellige scenarier
Vindere udviser behændighed og fleksibilitet; opstil modeller for en række økonomiske, driftsmæssige og arbejdsstyrkerelaterede scenarier, der afspejler konjunkturnedgangens indvirkning på virksomheden; tilpas virksomheden hurtigt; undersøg de forskellige strategiske muligheder.

8. Anerkend medarbejdernes værdi

Regelmæssig og klar kommunikation med medarbejderne er væsentlig for deres engagement. Identificér talentfulde medarbejdere og skab hensigtsmæssige incitamenter for dem - fastholdelse og motivering af de bedste medarbejdere er af afgørende betydning for fremtiden.

9. Tag interessenterne med

Vurdér den sandsynlige effekt af konjunkturnedgangen på virksomhedens interessenter; sørg for at forstå deres dagsorden. Opfattelser bliver ofte til virkelighed, så det er essentielt at opretholde en regelmæssig og åben dialog.

10. Udnyt mulighederne

Fortsæt med at være innovativ og med at investere i de vækstområder, der vil blive brug for fremover; glem ikke virksomhedens brand. Hav øje for fremtiden; tænk længere end til næste kvartal.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen