Berlingske Business
For abonnenter

Sådan fik IKEA ligestilling mellem kønnene

19BUSPix1-Karriere-IKEA-100.jpg
IKEA Danmarks HR-chef, Teresia Palm (tv.), mener, at det er den enkelte virksomheds ansvar at sørge for ligestilling og ønsker ikke politiske indgreb. Logistik manager Stine Frederiksen, der netop er vendt tilbage fra barsel, føler ikke, at hun har fået sit job, fordi hun er kvinde. Foto: Sofie Mathiassen

Ser man på ledelsesposter, er kønsfordelingen i IKEA stort set lige. Ambitionen er, at den lige fordeling skal gælde i alle virksomhedens afdelinger. Men det er en proces, der tager tid, erkender HR-chef.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen