Berlingske Business

Så meget arbejder Mærsk-formanden

Michael Pram Rasmussen bestyrelsesformand i A.P. Møller-Mærsk.
Michael Pram Rasmussen bestyrelsesformand i A.P. Møller-Mærsk. Foto:

Det er langtfra noget slapperjob at være bestyrelsesformand i A.P. Møller - Mærsk.

I perioder får Michael Pram Rasmussen bragt bestyrelsesmateriale på sin adresse dagligt, og en optælling baseret på de oplysninger, Mærsks kommunikations­afdeling har givet, viser, at han mindst bruger 22 dage årligt på formelle møder og rejser

Pram Rasmussen har ud over syv til ni ordinære bestyrelsesmøder to til fire møder i vederlagsudvalget, som både han og de to næstformænd er medlemmer af.Dertil kommer månedlige formandskabsmøder, deltagelse i den årlige generalforsamling med aflæggelse af formands­beretningen, som Michael Pram Rasmussen efter sigende arbejder på i adskillige uger før generalforsamlingen. Hertil kommer alle løbende sager og forberedelse mellem møderne, og sidste års krisehåndtering, da Nils Smedegaard Andersen var sygemeldt i en lang periode efter sit hjerteanfald.

Ole Andersen

Danske Bank fremlægger regnskab for 3. kvartal og en ny strateg

Carlsberg-formand Flemming Besenbacher

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen