Berlingske Business

Revisoren

kofod
Jesper Kofoed, adm. direktør i KPMG. Foto:

Jesper Koefoed, 48, senior partner og adm. direktør i KPMG. Uddannet statsautoriseret revisor.

Jesper Koefoed har været i konsulentfirmaet KPMG i 23 år og har lige så stille bevæget sig op gennem graderne, indtil han for otte år siden endte i firmaets direktion. Ifølge Jesper Koefoed selv var hans uddannelse som statsautoriseret revisor ikke afgørende, da han blev forfremmet til direktionen.

»Jeg kunne lige så godt have været eksempelvis skatte- eller managementkonsulent. Det afgørende er, at jeg har taget en lang, videregående uddannelse, som har lært mig at tænke i koncepter og lært mig at se tingene i et bredere perspektiv,« siger han.

Jesper Koefoed er ikke overrasket over, at revisorer ligger på femtepladsen over de færdiguddannede kandidater, som har størst sandsynlighed for at ende i en lederstilling i løbet af deres karriere.

»Når man uddanner sig til revisor, får man en utrolig stort indsigt i virksomhedernes økonomi og drift, fordi man kommer ud og besøger nogle forskellige virksomheder. Det betyder, at man får et stort indblik i en masse problemstillinger, som man efterfølgende kan bruge i en lederstilling.«

Jesper Koefoed begyndte i KPMG i 1989, da han var færdig med sin kandidatgrad og havde erhvervet sig tre års erhvervserfaring. I dag står han i spidsen for KPMG, som har 1.400 ansatte og omsætter for 1,5 milliarder kroner årligt.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen