Berlingske Business

Pernille Stokholm Bøg, marketing- og kommunikationschef, PwC

21buspernille.jpg
[Intet afsnitsformat]BME FAKTA TEKST 1Pernille Stokholm Bøg, marketing- og kommunikationschef, PwC

Marketing skal ikke skabe salg.

1.

»Noget af det, der er rigtigt spændende, er, at kundernes og forbrugernes adfærd er under hastig forandring, og at du som virksomhed i stigende grad skal være synlig, konsistent og relevant til stede i alle kontaktflader. Samtidig agerer vi i en tid, hvor virksomhedernes afsenderorienterede »enetale« ikke længere har gang på jord.«

2.

»I vores branche er det helt centrale differentiering. Helt overordnet set skal jeg understøtte PwCs forretningsstrategi, visioner og mål gennem integreret marketing og kommunikation. Jeg bliver også målt på evnen til at samarbejde og skabe tilfredse kunder på tværs af forretningen. Og så er styringen og udviklingen i forhold til vores brand naturligvis en hjørnesten. Det, vi »sælger«, er jo dybest set tillid mellem mennesker, og derfor er et godt brand forudsætningen for at komme ind på banen.«

3.

»Det er ikke og skal ikke være marketing, der skaber salg. Det sker gennem den enkelte revisor, rådgiver eller konsulent. Marketings rolle er at være med til at styrke den platform, der gør, at vi er relevante, og at relationer kan skabes eller udvikles. Det gør vi for eksempel gennem inspiration, viden og netværk.«

4.

»De digitale platforme, som hele tiden udvikler sig, øger vores muligheder for at være relevante. Jo bedre vi bliver til at aflæse brugernes adfærd på vores platforme, desto bedre bliver vi til at give dem det, de søger. Samtidig får vi input fra kunderne via paneler, surveys etc. De data er i høj grad med til at bygge vores content marketing.«

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen