Berlingske Business

Passion for brands og højt tempo

Hvid Hansen
Overskrift
 

Jesper Hvid-Hansen tiltræder som adm. direktør i Modenlez Danmark. Han er cand.oecon. fra Aarhus Universitet og har læst en MBA ved Cranfield School of management. Han har tidligere arbejdet med salg og markedsføring i virksomheder som Leaf, Colgate-Palmolive og Nycomed.

Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Mondelez International omstiller sig lige nu til at blive langt mere fokuserede end hidtil på globalt plan. Omstillingen skal gøre vores brands endnu stærkere i forbrugernes øjne og Mondelez Danmark bedre til at udvikle vores forretning med vores samarbejdspartnere. På den baggrund glæder jeg mig til at skabe et nyt organisatorisk og kulturelt afsæt sammen med mange passionerede og dygtige kollegaer i Danmark.

Albæk

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Jeg bliver den mest eksponerede person i Mondelez Danmark, og vil blive dén man naturligt søger her og fra udlandet. Jeg får også et ansvar for at sikre, at Danmark bliver taget alvorligt i en stor international organisation og i et globalt marked. Mange vil derfor forholde sig til min person og den måde jeg gør ting på. Jeg er dog stålsat på at forblive den, jeg er, og har bedt mine kollegaer give mig et kærligt spark, hvis de oplever andet!

Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Det er nok at jeg har passion for brands og FMCG. Jeg kan lide konkurrence, at skabe resultater med andre og at tempoet er højt. I detailhandelen får man meget hurtigt svar på det, man gør – og ikke gør - og de personlige udviklingsmuligheder er mange.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

At sikre at vi går fra lang tids omstillingstilstand i organisationen til at skabe begejstring og resultater i en ny type virksomhed med endnu større ambitioner. At sikre at forbrugerne rent faktisk oplever, at vores brands bliver mere attraktive, og vores samarbejdspartnere i endnu højere grad vil udvikle kategorierne med Stimorol, Marabou, Oreo og Philadelphia.

Pics-CEO

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen