Berlingske Business

Økonomen

broeng
Anne Broeng, koncerndirektør i PFA Pension. Foto:

Anne Broeng, 51, koncerndirektør i PFA Pension. Uddannet cand.oecon. fra Aarhus Universitet.

Anne Broeng blev i 2009 forfremmet til koncerndirektør i PFA Pension, hvor hun har ansvaret for blandt andet investeringsområdet, økonomi og risikostyring.

Anne Broeng kan ikke sætte fingeren på, hvordan hun helt præcist bruger sin uddannelse i stillingen som koncerndirektør, og hun er derfor i tvivl, om hun kunne være endt i samme stilling med en anden uddannelse.

»Jeg bruger selvfølgelig de metoder og analytiske færdigheder, som jeg har lært på studiet, men det er svært at sige, om jeg kunne have lært det samme på et andet studie,« lyder hendes vurdering.

At Anne Broeng er endt i stillingen som koncerndirektør i PFA Pension handler både om lyst, tilfældigheder og personlighed, siger hun selv. Da hun var færdig med sin uddannelse, ville hun gerne ind i den finansielle verden, hvilket blandt andet førte hende forbi forskellige pensionskasser og banker. Hun har eksempelvis været underdirektør i Danske Bank med ansvar for kapitalforvaltning af aktier og aktivallokering.

Anne Broeng har altid ladet sig drive af udfordringer, siger hun.

»Jeg har altid været drevet af at udvikle mig og lære mere, og jeg tror, at min personlighed har været ret afgørende for, hvor jeg er endt i dag,« siger Anne Broeng, som i dag har omkring 100 medarbejdere under sig.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen