Berlingske Business

Mentor giver kærlige spark til studerende

De studerende skal sætte valg af karriere tidligere på deres dagsorden, og det gør de gennem mentorordninger.

For mange studerende er det en uoverskuelig jungle at vælge drømmejob i erhvervslivets mange virksomheder efter fem års studier på teologi, biologi eller historie.

24-årige Maj-Britt Schmidt Andersen, der er kandidatstuderende i human ernæring på Københavns Universitet, manglede ideer til, hvordan hun kunne dreje sit fagområde ind på kommunikation.

Løsningen blev, at hun meldte sig til en relativ ny mentor ordning på Københavns Universitet, hvor hun fik kontakt til sin mentor, kommunikationskonsulent hos Siemens, Lise Emilie Fritzbøger.

»Hendes råd gav mig det nødvendige spark, der fik mig til at tro på, at jeg kunne skrive et speciale, hvor kommunikation bliver en integreret del af specialet,« fortæller Maj-Britt Schmidt Andersen og tilføjer, at hun meget gerne vil lave kommunikationsmæssige initiativer inden for sundhedsområdet efter sit speciale.

Målretter studierne
De studerende bliver nemlig mere målrettede, når de får øjnene op for, hvad de kan arbejde med efter studierne. Og det er både sjovt og lærerigt for både virksomhederne og for de studerende.

Blandt andet fortæller kommunikationskonsulent hos Siemens, Lise Emilie Fritzbøger, at mentorordningerne bliver brugt til at få kontakt til kommende ledere.

Den voksende interesse i at være mentor betyder, at Københavns Universitet satser endnu mere på at få flere virksomheder og studerende til at benytte sig af ordningen. Godt 100 KU-studerende meldt sig til ordningen, og de er fordelt ud på godt 20 virksomheder, Ngo’er og offentlige institutioner, som spænder fra IBM, Kroman Reumert, Cowi og Maersk Oil.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen