Berlingske Business
11:09Tyske investorers tillid skuffer i oktober

Man skal turde lave generationsskiftet

25BUSMorten-Hbbe2-161014.jpg
Morten Hübbe fra Tryg er på udkig efter »inspiration i en travl hverdag«, når han mødes med andre VL-medlemmer – men forsikrings­topchefen ser en fare i, at gennemsnitsalderen i mange grupper er blevet meget høj. Arkivfoto: Asger Ladefoged

Trygs topchef Morten Hübbe bruger sit medlemskab af VL-gruppe 3 til at få nye perspektiver på udfordringer i et fortroligt rum, hvor paraderne er faldet. Men han er »ikke gift med VL« og vurderer hele tiden, om netværket har den spændstighed og dynamik, som gør det tiden værd.

Hvorfor er du medlem af VL-gruppe 3?

»For mig er det vigtigste ikke, at det er en VL-gruppe. Det kunne også være et andet netværk. For mig er det vigtigt at have adgang til et netværk, hvor jeg kan finde inspiration i en travl hverdag, hvor man risikerer at få et meget snævert fokus på egen branche og den virksomhed, man er i.« siger Tryg-topchef Morten Hübbe.

»Man får adgang til en fantastisk ressourcemængde, når man skal løse forskellige udfordringer. I gruppen sidder mennesker med utrolig meget erfaring, som har en anden tilgang og ser tingene fra nye vinkler, fordi de kommer fra en anden branche.«

VL

Hvad får du ud af at være medlem af en VL-gruppe?

»Man er en gruppe mennesker, der mødes ofte og lærer hinanden at kende. Dermed opnår man, at folk smider paraderne. Bullshitfiltret bliver skrællet af, og man tør bruge hinanden til at diskutere seriøse udfordringer, man ikke ved, hvordan man skal tackle. Det gør, at du får reel værdi ud af det. Det er ikke bare et forum, hvor alle kan føre sig frem og fortælle, hvor fantastiske de er.«

»Fortroligheden og villigheden til at lade paraderne falde og ikke beholde masken på, er ekstremt vigtigt, hvis man skal have noget ud af et netværk.«

11BUSPeter-Normark-Soerense.jpg

Kritikken af VL-grupperne går også på, at de har mistet lidt af glansen. Hvad mener du om det?

»Det er ikke VL-strukturen, der er blevet for gammel. Men dét, at den har eksisteret i mange år, og gennemsnitsalderen i mange grupper er meget høj, risikerer at føre til, at det bliver støvet. Jeg tror, det er ekstremt vigtigt, at man tør lave generationsskiftet og få nogle nye ind.«

»Man skal sørge for, at der er en høj diversitet i folks baggrunde; det giver den spændstighed, sådan en gruppe bør have. Og så skal man hele tiden have fingeren på pulsen og turde tage vanskelige emner op. Ellers risikerer VL at blive det her støvede old boys network, der dør ud på et tidspunkt.«

Peter Normark Sørensen, Head of Operations hos AP Møller Mærs

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen