Berlingske Business

LinkedIn åbner for 13-årige

pix-linkedIn
De unge i blandt andet USA, Tyskland og Sydkorea er nødt til at vente, indtil de fylder 14 år, med at blive medlem af LinkedIn. Foto:

Det sociale netværk for professionelle voksne vil tilbyde unge mulighed for at udforske deres karrieremuligheder i en tidlig alder.

Nu vil du også kunne støde på din teenagedatter eller nevø på det sociale netværk LinkedIn. Det har ellers været forbeholdt voksensegmentet, hvor folk i erhvervslivet holder gang i karrieren og bevarer kontakten med deres professionelle netværk.

Men det skal nu bredes ud til den yngre aldersgruppe. Fra 12. september kan folk fra 13 års alderen blive medlemmer. Der bliver oprettet en ny gren til LinkedIn kaldet »Universitets sider«, der er målrettet ungdommen. 

LinkedIn mener, at de unge studerende har brug for et netværk, hvor de kan udforske skoler over hele verden, skaffe kontakter og få forståelse for jobkarrieren.

Og ifølge LinkedIn vil det kun gavne deres fremtidige karriere, hvis de bliver tilknyttet et netværk i en tidlig alder.

Omkring 200 universiteter har allerede nu meldt sig på banen og vil dele materiale på LinkedIns »Universitets sider« til både nuværende studerende, men også folk, der potentielt set kunne blive tilknyttet et af de mange universiteter.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen