Berlingske Business

Kom med Harvard-bloggeren bag facaden på Wall Street

daniel
Daniel Fleischer

Berlingske Business' Harvard-blogger tager dig med ind bag facaden på Wall Street-investeringsbanken Chardan Capital Markets. Du kan følge med på Business' Instagram-profil i denne uge.

Hver morgen tager 22-årige Daniel Fleischer turen i New Yorks subway fra Soho til lower Manhattan for at ende på Financial Districts Wall Street. Han bruger nemlig sommeren som praktikant i investeringsbanken Chardan Capital Markets, hvor han arbejder med investment banking med fokus på healthcare og biotech-firmaer.

wolf_Business

Artiklen fortsætter under billedet
daniel2

Daniel Fleischer har normalt bloggen »Harvard Breakfast Journal« på Business.dk, hvor han skriver om livet som studerende på et af USAs mest anerkendte »Ivy League«-universiteter, Harvard. I forbindelse med det ophold er han kommet ind i bestyrelsen for henholdvis Harvard Ventures og Harvard Entrepreneurship Forum.

Læs Daniels blog her.

Men livet som studerende er henover sommeren sat på pause til fordel for det pulserende arbejdsliv på Wall Street. Han har valgt at knokle fra kl. 7.30 til kl. 18 hver dag og være en del af et rotationsprogram, hvor han også får prøvet kræfter med andre dele af virksomheden. Her kan timerne nemt løbe op over 100 om ugen.

IrvingKahn

»Finance har altid været en meget stor interesse for mig, og der findes jo nok ikke et bedre sted at lære end her,« begrunder Daniel det med.

I denne uge overtager Daniel Business.dk's Instagram-profil for at give et indblik i den hektiske verden, Wall Street udgør.

Du kan følge med på Instagram her.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen