Berlingske Business
09:41Høreapparatgigant vil sælge produkter under eget navn

Klæ’ dig til rollen

pix-stilet

Det har sin pris at skille sig ud, og som kvinde er man i forvejen anderledes.

Derfor bør man være varsom med at skilte med det. Så drop den nedringede, lårkorte eller gennemsigtige kjole. Udslået hår og stiletter er fint til fest – ikke til arbejdspladsen.

Det er vigtigt ikke at klæde sig som sekretærerne. Det betyder, at det kvindelige islæt skal nedtones. Hvis der ikke er andre kvinder i organisationen ud over sekretærer og servicepersonale, så oversæt mændenes tøjstil.

Går de i jakkesæt, gør du også – gerne med nederdel. Går de med separate bukser og jakke, så kan du måske klare dig med en cardigan i stedet for en jakke. Hvis du ikke er den eneste kvinde, så finde de højest placerede kvinder i organisationen og efterlign deres stil.
Når det gælder smykker, kan du udfolde dig frit, men en god karrierekvinde går ikke fejl af at investere i et godt ur, en perlekæde (dameslips) og et par perleøreringe. Et godt klassisk ur som Rolex eller Cartier koster en bondegård, men det går ikke af mode.

Og husk så: Ingen bare ben uden nylonstrømper i udlandet – uanset det er hedebølge.

Respektér hierarkiet – gå aldrig udenom din chef!
Æd chefens urimeligheder
Fat sportssproget!
Undgå faldgruberne ved jobsamtalen
Glem din pigeopdragelse og drop selvironien
Nævn aldrig din vægt!
Undgå at lære, hvordan kaffemaskinen fungerer!
Sig aldrig chefen imod i andres fravær!
Skaf dig et netværk og brug det!
Skaf dig mere i løn
Drop den hellige moderrolle

Kilde: Håndbog for karrierekvinder

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen