Berlingske Business

Karteljæger bliver departementschef

Agn
Foto:

Regeringen har besluttet at indstille Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens direktør, Agnete Gersing, til ny departementschef i Uddannelses- og Forskningsministeriet.

Regeringen indstiller til Hendes Majestæt Dronningen, at Agnete Gersing skal være ny departementschef i Udannelses- og Forskningsministeriet fra den 1. november 2015.

»Jeg glæder mig til de nye udfordringer som departementschef i Uddannelses- og Forskningsministeriet. De videregående uddannelser og forskningen har meget stor samfundsmæssig betydning, og jeg ser meget frem til at være med til at præge området,« skriver hun i en kommentar.

Agnete Gersing forlader således en stillingen som direktør for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor hun har været siden 2010. Inden var hun direktør i Konkurrencestyrelsen fra 2006. 

»Det er med tungt hjerte, at jeg siger farvel til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Jeg har været fantastisk glad for at stå i spidsen for det vigtige arbejde med at fremme en effektiv konkurrence og gode forbrugerforhold i Danmark,« skriver hun.

Som direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har Agnete Gersing aldrig været bange for at sige sin mening, hvis konklusionen er klar. Hun har været en energisk og utrættelig forkæmper for mere konkurrence på dansk jord. Hun markede sig som fortaler for fusionen mellem den daværende Konkurrencestyrelse og Forbrugerstyrelse, der har til formål at skave mere fokus på aktive forbrugere.

Agnete Gersing er kendt som en skarp topleder med en solid faglig ballast. Hun gjorde sig allerede bemærket i 1992, da hun som cand.polit-studerende fik en guldmedalje og efterfølgende i en række chefstillinger inden for centraladministrationen i blandt andet Finanministeriet og Statsministeriet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen